VI PÅ STYLIST MED SPA:













.....DATUM: 2008-11-17 TID: 18:48:19 | Tillbaka till startsidan.

Svar till Linnea!

................................................................................................................

Några riktigt bra frågor som Linnea undrade över ska vi svara på nu.

Jag skulle gärna gå stylilst och spa men jag undrar hur höga intagningspoäng det är? Jag är defenitint intresserad men jag kan absolut inget om make-up, hår eller liknande. Kan jag ändå välja att gå stylist och spa?? Och en sista fråga: När man gått 3 år sedan skulle man ändra sig, har man tillräkligt med grundkunskaper inom andra ämnen så att man skulle kunna byta "yrke" helt??


1. Intagningspoängen ligger på 260 p, men det är många som söker och stylist med spa är väldigt populärt så det kan både höjas men också sänkas.

2. Endå fast  du säger att du inte kan något så vet jag att du kan mer än du tror. Det finns många tv program, tidningar och sånt som inspererar och där man kan lära sig små tips!
Men det är klart att du kan söka in iallafall, vi som går på linjen nu är inga höjdare i början heller, vi tränar och tränar och tillslut sitter det! Du kommer hit utan kunskap och går ut med massor av kunskap och 1000 möjligheter! :)

3. Du kan ändra dig, för du är behörig att söka in på universitet/högskola om det nu är så att du skulle ändra dig.
Våra obligatoriska kurser som alla måste läsa står här nedanför, sen får vi också välja om vi vill läsa fortsättningskurs på matte B och Engelska B + Naturkunskap B, det är olika från person till person men jag skulle rekomendera det för då har du flera program att söka in till på Universitetet än om du bara läst Akurserna.

Engelska A  
Estetisk verksamhet  
Idrott och hälsa A  
Matematik A  
Naturkunskap A  
Religionskunskap A  
Samhällskunskap A  
Svenska/Svenska som  
andraspråk A  
Svenska/Svenska som  
andraspråk B


Hoppas du känner att du fick svar på dina frågor och funderingar och om inte så finns vi på skolan nu i veckan om du valt att besöka oss under besöksveckan som drog igång idag, annars så kan du också besöka oss under "Öppet Hus" som är på 2 kvällar nu under vintern, då vi också kommer finnas på plats.
Annars är det bara att du frågar mer här på bloggen! :)